دیوارپوش و سقف کامپوتایل

دیوارپوش و سقف کامپوتایل

با توجه به پیشرفت در صنعت ماشین آلات در چندین دهه اخیر، مصالح ساختمانی نیز تغییرات بسیاری کرده اند امروزه در بسیاری از واحد ها از محصولات کاذب استفاده بیشتری می شوند. یکی از پرکاربردترین این محصولات را می توان دیوار و سقف کاذب نام برند که امروزه بسیاری از واحد ها را با استفاده از آنها دکور می کنند. این نوع از پوشش ها می تواند به صورت ایستا و یا با کمک اسکلت هایی به سقف اصلی متصل شوند. این متریال ها دارای مزایای فراوانی هستند که موجب گردیده تا استفاده از آنها رایج شود. دیوارپوش و سقف کامپوتایل از این نمونه محصولات هستند که در این مطلب قصد بررسی آنها را داریم.

سقف کاذب دارای انواع مختلفی می باشد که از متریال های متفاوت ساخته شده اند و می توان از آنها برای بازسازی منزل و یا بسیاری از محل های دیگر استفاده کرد. سازه کامپوتایل نیز یکی از انواع سقف های کاذب می باشد و می توان آن را از نسل جدید این محصولات به شمار آورد که دارای تنوع بالایی در طرح و مدل هستند.

سقف کاذب کامپوتایل

این نوع از تایل ها که بیشتر برای دکور کردن مورد استفاده قرار می گیرند، دارای ابعاد مختلفی هستند و می توان آنها را برای تکمیل دیزاین محل های مختلف مورد استفاده قرار دهید. همچنین این نوع از سقف ها که می توان از آنها به عنوان دیوارپوش های تایلی مانند دیوار پوش pvc نیز استفاده کنید قابل ترکیب شدن با نمونه های دیگر پوشش سقفی را دارند و می توان به صورت ترکیبی نیز از آنها استفاده کرد.

آشنایی با سقف کامپوتایل

از دیگر ویژگی هایی که در این محصولات و برخی دیگر از انواع سقف ها وجود دارد قابلیت جابجایی آنها است که باعث شده تا پس از نصب در یک مکان قابلیت اجرا شدن در محل های دیگر را نیز داشته باشند وبتوان تا چندین بار آنها را در محیط های مختلف اجرا کرد بدون اینکه نیاز به انجام عملیات های عمرانی باشد.

خصوصیات سقفهای کامپوتایل

از خصوصیاتی که در این محصولات وجود دارد می توان به دسترسی به تاسیسات اشاره کرد که پس از نصب نیز میسر می باشد. در صورت نیاز می توانید با برداشتن تایل های سقف کامپوتایل به داخل آنها دسترسی داشته باشید. همچنین این محصولات را می توان در مدت کوتاهی اجرا کرد. دارای ظاهر بسیار مناسبی می باشند که می توانید جذابیت محل ها چندین برابر کند.

این نوع از تایل های کاذب عایق مناسب صوتی هستند و مانند  سقف های آکوستیک این نمونه نیز از محصولات آکوستیکی به شمار می رود. از دیگر ویژگی هایی که در این محصولات به چشم می خورد می توان به نظافت آسان آنها اشاره کرد. به راحتی و با استفاده از مایعات نظافت می گردند، به همین دلیل این محصولات را در محل هایی که نیاز به نظافت دایمی دارند نصب میکنند. این پنل ها دارای طول عمر بالایی هستند و می توانید به راحتی از نورپردازی مدولار برای تزیین آنها استفاده کنید.

ساختار سقف کامپوتایل کاذب

این پنل ها تشکیل شده از کامپوزیت SMC و از الیاف رزین با ضخامت 3 میلیمتر بهره می برند. می توان گفت در میان تایل های کاذب از نمونه های با کیفیت هستند که طول عمر بالایی دارند. بر روی این سقف ها معمولا از رنگ های پودری الکترواستاتیک استفاده می کنند. این امر موجب گردیده تا محصولات در برابر خوردگی، رطوبت و مایعات نیز بسیار مقاوم شوند. وزن هر متر مربع از سقف کامپوتایل 3.5 کیلوگرم می باشد. می توان آنها را در واحد هایی که با استاندارد های زمین لرزه ای ساخته شده اند نیز نصب کنید.

کاربرد آشنایی با سقف کامپوتایل

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که سقف و دیوار کامپوتایل در چه محل هایی قابل نصب هستند؟ این محصولات به دلیل داشتن طرح های مختلف در بسیاری از محل های مانند نمونه های زیر قابل اجرا می باشند :

  • دفتر های اداری
  • محل های مسکونی
  • ایستگاه های مترو
  • فرودگاه
  • مراکز درمانی
  • هتل ها
  • سالن اجتماعات
  • واحد های تجاری

مزایای سقف و دیوارپوش کامپوتایل

سقف های کامپوتایل از نمونه های جدید سقف کاذب می باشند و می توان گفت مزایای فراوان این محصولات باعث شده تا در مدت زمان کوتاهی محبوبیت بالایی را در میان معماران و سازنده ها پیدا کنند.  این محصولات دارای طرح های مختلف آجر نما، دایره ای، موج و یا حصیری هستند. می توانید در فضاهای مختلف و در ترکیب با نمونه های مختلف سقف کاذب مورد استفاده قرار بگیرند. این محصولات ضد باکتری و میکروب هستند. همچنین در برابر مایعات مقاوم هستند و می توانید به راحتی نظافت آنها را در مدت کوتاهی انجام دهید.

مزایای سقف ودیواریپوش کامپوتایل

پنل های سقف کامپوتایل در برابر آتش سوزی نیز مقاوم می باشند و به عبارتی نوعی از پنل های ضد حریق نیز به شمار می روند که عایق مناسبی برای حرارت و برودت نیز می باشند. اجرای کامپوتایل در مدت زمان کوتاهی انجام می گیرد و نصب آن شباهت زیادی به نمونه های دیگر سقف و دیوار کاذب دارد.

4.5/5 - (2 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید