در حال بارگذاری لوگو
خرید دیوار پی وی سی

خرید دیوار پی وی سی

دیوار پی وی سی یا همان دیوارپوش پی وی سی یکی از محصولات پتروشیمی می باشد و نام اختصاری کلمه پلی وینیل کلراید (Polyvinyl chloride) است. PVC نوعی پلیمر ترموپلاستیک می باشد و کاربرد زیادی در فناوری های نوین ساختمان دارد. این روزها ساخت و ساز سبک عنوانی است که جز سرفصل های حوزه ساختمان سازی شده است. دیوارپوش PVC نیز یکی از متریال هایی است که با این عنوان تولید و عرضه می گردد. دیوار پی وی سی به دلیل مزایای فراوان از پرمصرف ترین و مقرون به صرفه ترین ها می باشد.

دیوار پی وی سی چیست؟

دیوار پی وی سی چیست؟

PVC مخفف پلی وینیل کلراید است. PVC یک ماده پلاستیکی پرکاربرد است و اکثر لوله های لوله کشی و آبیاری از این ماده ساخته شده است. پانل های دیواری پی وی سی اقلامی با هسته توخالی هستند که برای پوشش و سقف دیوارهای داخلی استفاده می شوند. به دلیل قسمت توخالی که دارند وزن سبک تری دارند.

اجرای دیوار پی وی سی PVC

مزایای نصب و اجرای دیوارپوش پی وی سی pvc

یکی از ویژگی های بارز PVC اینست که علاوه بر اینکه به عنوان دیوارپوش طراحی و نصب می گردد، برای اجرای سقف کاذب پی وی سی نیز از آن بهره می برند. شرکت آکس طرح و ساخت با سالها سابقه در زمینه ساخت و ساز در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد. برای بهره مندی از مشاوره رایگان و بازدید از محل پروژه با کارشناسان خود در آکس طرح و ساخت تماس بگیرید.

مزایای اجرای دیوارپوش پی وی سی

از دیگر مزایای اجرای دیوارپوش پی وی سی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مقرون به صرفه
  • طول عمر بسیار بالا
  • نصب سریع و آسان
  • نظافت و شستشوی راحت
  • عایق در برابر حرارت، برودت و صدا
  • زیباسازی دیوار و محیط
  • غیرقابل نفوذ در برابر حشرات
  • وزن سبک
  • مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار

pvc در برابر رطوبت مقاوم است.

از آنجایی که پی وی سی ها از پلاستیک ساخته شده اند، پانل های دیواری به طور طبیعی در برابر رطوبت مقاوم هستند. بنابراین مانند روزی که آنها را خریداری کرده اید قوی و بادوام باقی می مانند، حتی اگر از آنها در حمام استفاده کنید. پانل های دیواری PVC علاوه بر مقاومت در برابر رطوبت، تمیز کردن و نگهداری آسانی دارند.

کاربرد پانل های دیواری پی وی سی

به دلیل تنوع گسترده در طرح و مدل دیوارپوش های پی وی سی را هم در ساختمان های مسکونی و هم اداری و تجاری به کار می برند. یکی از محبوب ترین دیوارپوش های PVC، دیوارپوش پی وی سی سه بعدی می باشد. این دیوارپوش همراه با نورپردازی خلاقانه جلوه ای ویژه و متفاوت را برای شما فراهم می کند. دیوارپوش های سه بعدی ضدآب، سبک و ضد حریق هستند.

معایب دیوارپوش PVC:

  1. هنگام حریق و آتش سوزی موادی را منتشر می کند که سبب افزایش حساسیت های تنفسی می گردد.
  2. ترکیبات دیوارپوش PVC با محیط زیست سازگار نیستند.
  3. حساس به نور مستقیم خورشید می باشد و در طولانی مدت در برابر اشعه فرابنفش تغییراتی در ظاهر به ویژه رنگ آنها رخ می دهد.

روش نصب دیوار پی وی سی

روش نصب دیوارپوش های پی وی سی

دیوارپوش pvc به دو روش با زیرسازی فلزی و بدون زیرسازی نصب می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله نصب دیوارپوش پی وی سی را بخوانید.

روش اول: درصورتیکه بخواهید دیوارپوش پی وی سی را بر روی دیوار گچی نصب کنید، ابتدا پانل ها را در اندازه های مورد نظر برش دهید. سپس به وسیله کلیپس به فاصله های 45 تا 50 سانتی متری بر روی دیوار گچی نصب کنید.

روش دوم: در این روش دیوارپوش ها روی زیرسازی فلزی نصب می گردند. ابتدا سازه های فلزی را به دیوار وصل کرده و تراز کنید. سپس لایه عایق رل در فاصله آزاد میان پانل ها و دیوار اصلی قرار دهید. لایه عایق سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد. و درنهایت پانل ها را بر روی زیرسازی فلزی پیچ کنید.

انواع پانل دیوارپوش پی وی سی pvcدر روش نصب با زیرسازی فلزی مزایای زیادی وجود دارد از جمله:

  • رفع شاقولی دیوار اصلی
  • امکان عبور تأسیسات مانند برق و سایر تأسیسات بدون تخریب دیوار اصلی
  • امکان نصب بر روی سطوح مختلف مانند دیوارهای آجری، سفالی و سیمانی بدون نیاز به مصالح، گچ و خاک
  • دسترسی آسان به تأسیسات

قیمت دیوار پی وی سی ، نصب و اجرای آن

قیمت پانل های pvc براساس اندازه، نوع و مرغوبیت متریالی که انتخاب می کنید و همچنین طرح و مدل، نحوه نصب و زیرسازی متفاوت می باشد. شرکت آکس طرح و ساخت نماینده و عاملیت رسمی شرکت کناف ایران (کی پلاس) در زمینه فروش کناف، اجرای انواع سقف کاذب و دیوار کاذب در خدمت شما مشتریان محترم می باشد.

آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید