در حال بارگذاری لوگو
دیوار پوششی بدون سازه

دیوار پوششی بدون سازه

همانطور که میدانید دیوار های پوششی کناف به دو دسته دیوار پوششی بدون سازه کناف و با دیوار پوششی با سازه تقسیم میشود. علاوه بر این ، این دیوار ها از لحاظ اجرا به دو دسته جدا میشوند . از این دیوار ها برای پوشش دیوار های اصلی و زیرین و رها شدن از عملیات گچ کاری استفاده میشود . دیوار های پوششی مزایای بسیاری دارند که از میان آنها میتوان به خاصیت ضد رطوبت و مقاومت بالای آن در برابر آتش سوزی اشاره کرد. این دیوار ها را میتوان به صورت زیرسازی کناف و یا بدون زیر سازی استفاده کرد

اجرا دیوار پوششی بدون سازه کناف ، ساختاری بسیار کارآمد و با طراحی جدید و مدرن برای بازسازی منزل و نوسازی بنا های قدیمی و عایق بندی صوتی و حرارتی ساختمان های مختلف می باشد. در این نوع دیوار ها از یک لایه پنل از جنس گچ و یا پنل مرکب که شامل پنل گچی به همراه عایق است ، استفاده میشود . صفحات بدون زیرسازی فلزی وبا استفاده ازچسب خمیری مخصوص پرلفیکس و یا با استفاده از نوار درزگیر کناف به صورت مستقیم به دیوار اصلی متصل میشوند.

دیوار پوششی بدون سازه کناف

اجرای دیوار پوششی کناف بدون سازه

در ساختار دیوار پوششی بدون سازه از پنل های معمولی RG یا GKB استفاده می‌شود. در میان این صفحات درز هایی وجود دارد که توسط نوار مخصوص و بتونه مخصوص پر شده و در نتیجه یک سطح یکپارچه بدست می آید . سطح حاصل شده از این فرایند قابل رنگ آمیزی و اجرای کاغذ دیواری و یا هرپوشش دیگری را دارد.

استفاده از این روش در یک شرایط خاص قابل اجرا و استفاده است که این شرایط در مطلب زیر شرح داده شده است :

  1. دیوار اصلی و زمینه صاف محکم و فاقد هرگونه رطوبت و آلودگی باشد
  2. محدود بودن فاصله لایه پوشش و دیوار اصلی
  3. ارتفاع حدکثر 3 متری پوشش کاری

مزایای اجرای دیوار پوششی کناف

  • سهولت در اجرا
  • سرعت بالا در اجرا
  • قابلیت رنگ آمیزی بالافاصله پس از نصب
  • دور ریز بسیار کم مواد و مصالح
  • W611  ویژه نازک کاری
  • W631  ویژه عایق بندی حرارتی
  • W624  ویژه عایق بندی حرارتی و صوتی

در ساختار دیوار بدون سازه از یک لایه روکش دار گچی ساده و یا صفحه پوشش داده شده با عایق پشم معدنی و یا پلی استایرن استفاده شده و همانطور که گفته شد این صفحات به وسیله چسب خمیری مخصوص به خود ینی همان پرلفیکس مستقیما به دیوار اصلی مورد نظر متصل خواهد شد.

4.9/5 - (11 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید